Art & Narrative

GRAPPIGE MINIATUUR WAARSCHUWINGSBORDEN

Vier jaar geleden begon de Australische kunstenaar Michael Pederson – ook bekend als Miguel Marquez – met zijn subtiele en humoristische street-art, waarmee hij speelt met doodgewone openbare plekjes. “Ik weet niet meer wat me precies inspireerde om deze buitenprojectjes te creëren, maar ik had het al jaren in mijn hoofd”, zegt hij tegen My Modern Metfroot.nl

”Please wait here until called”

Dat zegt het bord. Het voelt apart, maar zo ziet het er ook uit wanneer mensen in de wachtrij staan van een club of iets anders. Je weet nooit wat daar binnen afspeelt tenzij je er zelf in kijkt of binnen bent, zo’n gevoel geeft het mij wanneer ik ernaar kijk.

miniatuur-waarschuwingsborden-607x448miniatuur-waarschuwingsborden-4miniatuur-waarschuwingsborden-3

eyespired.nl

Met deze kleine interventies en grappige toevoegingen laat Michael Pederson een heel ander beeld achter op straat. Zoals met het bordje dat je mag wachten totdat je geroepen wordt. Alsof er aan de andere kant een club zit voor muizen.

Plaats een reactie